Dieta na potencję

Wielu ekspertów badających życie seksualne podkreśla, iż regularny i udany seks przynosi nie tylko przyjemność, ale także wiele korzyści dla zdrowia – dodaje energii, obniża stres, odchudza i ujędrnia ciało. Nie dziwi zatem fakt, iż jest on polecany jako panaceum na wiele problemów, po które warto sięgać jak najczęściej. Jednak nie do rzadkości należą sytuacje, gdy dana osoba nie ma ochoty na intymne zbliżenia, a zamiast igraszek woli telewizor lub sen. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być bardzo wiele. Jak wskazuje wiele badań – za potencję lub jej brak może także odpowiadać dieta.

Dieta na potencję

Naukowcy badający czynniki wpływające na potencję już od wielu lat wskazują, iż za jej odpowiedni poziom może odpowiadać dobrze zbilansowany jadłospis. Istnieje wiele produktów, które mogą zwiększyć libido i podnieść ochotę na erotyczne igraszki. Zatem jaka jest najlepsza dieta na potencję?

Otóż warto umieścić w swoich posiłkach następujące produkty:
– zielone warzywa (brokuły, różne rodzaje sałat, pietruszka),
– nasiona i orzechy (migdały, orzechy włoskie, nerkowce, sezam, nasiona dyni),
– żeń – szeń (wpływa na sprawność seksualną oraz podnosi poziom testosteronu),
– czekolada (która zawiera wiele składników psychoaktywnych i dzięki temu wzmacnia ochotę na seksualne igraszki),
– szafran (przyprawa traktowana jako afrodyzjak),
– szampan (z zachowaniem odpowiedniego umiaru),
– ostrygi (zawierają duże ilości cynku, który odpowiada za popęd seksualny),
– czosnek (zawiera allinę, która poprawia ukrwienie narządów płciowych),
– buraki (zwiększają poziom tlenku azotu w organizmie, a tym samym wpływają na poprawę potencji),
– owoce mające niski poziom glikemiczny (jabłka, truskawki, cytryny, maliny).
Dodatkowo warto codzienne posiłki wzbogacić o odpowiednie dawki kwasów tłuszczowych omega 3, kwasu linolowego oraz witamin E, A i D. Tak skomponowana dieta na potencję będzie przynosiła oczekiwane rezultaty.

Antyafrodyzjaki

Mówiąc o właściwej diecie na potencję nie wolno nie wspomnieć o produktach żywnościowych, które odgrywają zgoła odmienną rolę i zamiast zwiększać, to obniżają ochotę na seks. Produkty niesprzyjające potencji to przede wszystkim czerwone mięso (które może zawierać zbyt dużą ilość hormonów i antybiotyków), soja (spożywana w nadmiarze obniża testosteron), alkohol (zbyt duża ilość trunków powoduje problemy z erekcją), kawa (zwłaszcza ta mocna, która podnosi adrenalinę i wzmacnia stres), napoje energetyczne (ze względu na dużą ilość cukru podnoszą poziom insuliny we krwi), tonik (zawarta w nim chinina znacząco zmniejsza ochotę na seks) oraz lukrecja (wykazuje działanie uspokajające i usypiające).

Dodatkowo warto pamiętać o tym, iż niemały wpływ na zmniejszenie potencji mają także wszystkie potrawy tłuste oraz słone, które obciążają układ trawienny, a tym samym powodują ociężałość i ospałość.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s